O Impacto do uso das Novas Tecnologias em Aulas de Inglês para cursos Tecnológicos

Authors

  • Margareth Ramos Teixeira Miyamoto Fatec São Caetano do Sul

Keywords:

Technology, English, Web

Abstract

This article aims to discuss the use of new technologies in English classes for technological courses, as well as discuss the impact that such techniques produce in classes and how new technologies can help students improve their learning and skills using new technologies. Among these technologies are: web sites, online dictionaries, Skype, chatting, email, youtube, videos like Ted Talks, among others. The article aims to demonstrate, through a bibliographical review and an experience report, how the English language is a fundamental tool both in the academic world and in the business world.

References

AGUIAR, Andressa Rodrigues & PLATERO, Luciana Gonçalves. A aprendizagem de inglês na formação do profissional em análise e desenvolvimento de sistemas. Revista Perspectiva em gestão, educação e tecnologia, v. 4 nº8. São Paulo, 2015. Disponível em: https://fatecitapetininga.edu.br/perspectiva/pdf/artigo08_6.PDF Acesso em: 06 jan. 2017.

BRASIL. LDB. Leis de Diretrizes e Bases da Educação Nacional. Lei no. 9.394, de 20 de dezembro de1996. DOU,23 de dezembro de 1996.

______. Parâmetros Curriculares Nacionais: Ensino Médio, parte II. Brasília, MEC/SEB, 2000.

________. Parâmetros Curriculares Nacionais + Ensino Médio: Orientações Educacionais Complementares aos Parâmetros Curriculares Nacionais. Brasília, MEC/SEB, 2000.

________. Proposta Curricular do 2º Segmento, v. 2. Brasília, MEC /SEF, 2002.

CRYSTAL, David. http://www.infopedia.pt/davidcrystal. Acesso em: 10 de Agosto de 2016.

________. Entrevista – 2006. Disponível em: < www.revistaepoca.globo.com/morreumalingua> Acesso em: 10 ago. 2016.

DAVIES, G. & HEWER, S. (2012). Introduction to new technologies and how they can contribute to language learning and teaching. Module 1.1 in Davies G. (ed.), Information and Communications Technology for Language Teachers (ICT4LT), Slough, Thames Valley University [Online]. Retrieved from <http://www.ict4lt.org/en/en_mod1-1.htm>

DE AGUILERA, M. e MÉNDIZ, A. Videogames and education. Computers in Entertainment (CIE) - Theoretical and Practical Computer Applications in Entertainment, New York, v.

, n. 1. Out. 2003. Disponível em: < https://learn.it.uts.edu.au/32003/Autumn04/support/videogamesandeducation.pdf >. Acesso em: 20 set. 2016.

Dicionário Escolar Longman - Copyright Pearson Education Ltd 2004.

GOVE, Philip B. Preface. Webster’s Third New International Dictionary. Springfield, MA: Merriam-Webster Inc., 1986.

GOODWIN, K. (2012). Use of tablet technology in the classroom. South Wales, Sydney: NSW Curriculum and Learning Innovation Centre.

SCHWARTZ, S. & POLLISHUKE, M. (2013). Creating the dynamic classroom: A handbook for teachers (2nd ed.), Toronto, ON: Pearson.

UPHOFF, Dörthe. A história dos métodos de ensino de inglês no Brasil. In: BOLOGNINI, Carmen Zink. A língua inglesa na escola. Discurso e ensino. Campinas: Mercado de Letras, 2008.

Published

2017-07-15

How to Cite

Miyamoto, M. R. T. . (2017). O Impacto do uso das Novas Tecnologias em Aulas de Inglês para cursos Tecnológicos . evista BTecLE, 1(1), 494–507. etrieved from https://revista.cbtecle.com.br/index.php/CBTecLE/article/view/1038