Online and live English language teaching: perspectives and challenges in the teacher's craft
Keywords:
Online teaching, Online learning, ICTs, English languageAbstract
The aim of this article is to discuss online, and live teaching implemented in the great majority of education institutes due to the coronavirus pandemic. In spite of the new methodologies and Information and Communication Technologies (ICTs) adopted in the pandemic, teacher’s training to act in online and live teaching in several education levels was not a reality in Brazil. Teaching English language through this perspective demands a proactive attitude from teachers, which will be presented and discussed along this article.
References
ANDRADE, Karen. Guia Definitivo da Educação 4.0. Disponível online em:
https://www. plannetaeducacao.com.br/portal/guia-definitivo-da-educacao-40
Acesso em: 18/03/2021.
LDB – Leis de Diretrizes e Bases. Lei nº 9.394. 1996.
Disponível em: <http://portal.mec.gov.br/seed/arquivos/pdf/tvescola/leis/lein
pdf> Acesso em março de 2021
MORAN, José Manuel. Como transformar nossas escolas: Novas formar de ensinar a alunos sempre conectados. 2017. Disponível em
http://www2.eca.usp.br/moran/wp-content/uploads/2017/08/transformar_escolas.pdf. Acesso em: 12 março 2021.
TIC Educação 2019. Agência Brasil, [S. l.], 9 jun. 2020. Disponível em: https://agenciabrasil.ebc.com.br/educacao/noticia/2020-06/maioria-das-escolas-brasileiras-nao-tem-plataformas-para-ensino-online.
https://agenciabrasil.ebc.com.br/educacao/noticia/2020-06/maioria-das-escolas-brasileiras-nao-tem-plataformas-para-ensino-online. Acesso em: 12 de março de 2021.
TOKARNIA, Mariana. Maioria das escolas brasileiras não tem plataformas para ensino online. Disponível em: https://agenciabrasil.ebc.com.br/educacao/noticia/2020-06/maioria-das-escolas-brasileiras-nao-tem-plataformas-para-ensino-online
TIC EDUCAÇÃO 2019. [S. l.], 9 jun. 2020. Disponível em:
https://cetic.br/media/analises/tic_educacao_2019_coletiva_imprensa.pdf Acesso em 08 de abril de 2021.