ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A TOOL FOR EDUCATION
Keywords:
AI., Education., Tool., Knowledge.Abstract
This article aims to study the impact of Artificial Intelligence in the context of Education, as well as its emergence, implementation, use, and consequences, both positive and negative, with the purpose of being a learning tool. The production was based on excerpts from the film Central do Brazil, as well as related articles and authors who brought vast material with synergy to the topic. The aim is to prove or refute the idea that AI in Education has beneficial applications, depending on its use and the user's intention in exploring its full potential. In addition, a reading workshop was held, which brought results regarding the knowledge of students in the Systems Analysis and Development course about the use of AI in education.
References
AGUIAR, Janderson Jason Barbosa. INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL E TECNOLOGIAS DIGITAIS NA EDUCAÇÃO: OPORTUNIDADES E DESAFIOS. Open Minds, [S. l.], p. 1-6, 1 ago. 2023. Disponível em: https://www.openmindsjournal.com/openminds/article/view/215/184. Acesso em: 18 nov. 2024.
BARROS, D. M. V.; GUERREIRO, A. M. Novos desafios da educação a distância: programação e uso de Chatbots. Espaço pedagógico, v. 26, n. 2, Passo Fundo, p. 410-431, 2019.
CABANELAS OMIL, José. Inteligencia artificial: ¿Dr. Jekyll o Mr. Hyde? Mercados y Negocios, v. 1, n. 40, p. 5-22, jul./dez. 2019. DOI: https://doi.org/10.32870/myn.v0i40.7403.
CARVALHO JÚNIOR, C. F.; CARVALHO, K. R. S. A. Chatbot: uma visão geral sobre aplicações inteligentes. Revista Sítio Novo, v. 2, n. 2, 2018.
DORES, Ariana Regina; OLIVEIRA, Giovana Faldini de; ESPITI, Ligia Bagio; FRANCO, Rômulo. Aplicação da IA na educação: proposta de um projeto ou utilização de chatbot como sistema de tutorial aplicado em um AVA. InovaEduc, [S. l.], p. 1-17, 1 ago. 2020. Disponível em: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/inovaeduc/article/view/15211/10147. Acesso em: 24 nov. 2024.
LEÃO, M. F.; REHFELDT, M. J. H.; MARCHI, M. I. O uso de um ambiente virtual de aprendizagem como ferramenta de apoio ao ensino presencial. Abakós, Belo Horizonte, v. 2, n. 1, p. 32–51, 2013.
MUNANIE, Lorna. Https://www.linkedin.com/pulse/logic-theorist-lorna-munanie/. In: The logic Theorist. [S. l.], 27 abr. 2022. Disponível em: https://www.linkedin.com/pulse/logic-theorist-lorna-munanie/. Acesso em: 20 nov. 2024.
Pobreza cai para 31,6% da população em 2022, após alcançar 36,7% em 2021. [S. l.], 6 dez. 2023. Disponível em: https://agenciadenoticias.ibge.gov.br/agencia-noticias/2012-agencia-de-noticias/noticias/38545-pobreza-cai-para-31-6-da-populacao-em-2022-apos-alcancar-36-7-em-2021. Acesso em: 18 nov. 2024.
SANTOS, Letícia Andrade dos; OLIVEIRA, Luana Minikel de; RENZ, Renata Pedrolli; KRETZER, Tarsila Helena Bastiani. RESPONSABILIZAÇÃO PENAL DA INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL: UMA REVISÃO INTEGRATIVA SOBRE A POSSIBILIDADE DE ENTIDADES TECNOLÓGICAS SEREM CRIMINALMENTE PUNIDAS. OJS, [S. l.], p. 3-4, 2024. Disponível em: https://ojs.sites.ufsc.br/index.php/avant/article/view/7653/6538. Acesso em: 18 nov. 2024.
TAVARES, Luis Antonio; MEIRA, Matheus Carvalho; DO AMARAL, Sergio Ferreira. Artificial Intelligence in Education: Survey. Brazilian Journal of Development, [S. l.], p. 1-11, 20 jul. 2020. Disponível em: https://ojs.brazilianjournals.com.br/ojs/index.php/BRJD/article/view/13539/11346. Acesso em: 25 nov. 2024. Disponível: https://www.ihu.unisinos.br/categorias/626886-o-que-noam-chomsky-pensa-a-respeito-da-inteligencia-artificial-do-chatgpt. Acesso em: 08 ago. 2023.