English language and technology: the use of Quizlet in the classroom

Authors

  • Bárbara Alves da Rocha Franco ETEC Angelo Cavalheiro, Serrana/Brasil - Universidade São Paulo, Ribeirão Preto/ Brasil

Keywords:

English Language, Teaching and learning, ICT, Quizlet

Abstract

English is currently the main language for international communication. However, most Brazilian students present serious difficulties in learning the language (MONTREZOR; SILVA, 2009).  It is common to find ways to alleviate this impasse and apply language knowledge more dynamically and contextually, in order to increase the interest and enthusiasm of the students. One of the instruments used for this purpose is technology, which is increasingly present in society’s daily life, especially young people. Thus, the present article seeks to analyze the application of technology, specifically the Quizlet tool, in the classroom, aiming to understand its scope and its contributions, in order to intervene and present ways to reduce the difficulties related to learning the discipline. 

References

BARR, B. W. B. Checking the effectiveness of quizlet as a tool for vocabulary learning. The Center of EFL Journal, v. 1, n. 2. 2016.

ESTADÃO. O ensino da língua inglesa no Brasil. 2017. Disponível em:

<https://educacao.estadao.com.br/blogs/cambridg e-english/o-ensino-da-lingua-inglesahttps://educacao.estadao.com.br/blogs/cambridge-english/o-ensino-da-lingua-inglesa-no-brasil/no-brasil/> Acesso em: 30 Ago. 2018.

KASDORF, L. Jogos no ensino de línguas estrangeiras. 2013. 58 f. Monografia (Especialização em Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas) - Departamento acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas, Universidade Tecnológica Federal do Paraná. Curitiba, 2013. Disponível em:

<http://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/bitstream/1/3770/1/CT_CELEM_2012_1_04. pdf>. Acesso em: 01 Set. 2018.

MONTREZOR, B.M.; SILVA, A.B. A dificuldade no aprendizado da Língua Inglesa. Cadernos UniFOA, ed. nº 10, 2009.

MORAES, V.N.R. Ensino de inglês para a Terceira Idade: Uma proposta didática com o uso do aplicativo Quizlet. 2018. Dissertação de Mestrado - Programa de Pós-Graduação em Linguística e Língua Portuguesa da Faculdade de Ciências e Letras – Unesp/Araraquara.

MORAN, J.M. Mudar a forma de ensinar e de aprender com tecnologias. 2001. Disponível em: <http://www.eca.usp.br/prof/moran/uber.html> Acesso em: 30 Ago. 2018.

PAIVA, V. L. M. A. WWW e o ensino de Inglês. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, v. 1, n. 1, p. 93-113, 2001.

PASSOS, M. Desafios e perspectivas para a utilização da informática na educação

Matemática. 2007. Disponível em: http://www.diaadiaeducacao.pr.gov.br/portals/pde/arquivos/408-4.pdf. Acesso em: 31 Ago. 2018.

SALESI, C.C. O uso pedagógico da internet nas aulas de Língua Inglesa. 2013. Monografia (Aperfeiçoamento/Especialização em Especialização em Língua Inglesa) - Universidade Estadual Paulista/SEE.

SANTOS, E.S.S. O ensino de língua inglesa no Brasil. BABEL: Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras, n.1, 2011.

SANTOS, R. S. M. Contextualizar: o ensino da Língua Inglesa com interdisciplinaridade. In: V Encontro de iniciação à docência da UEPB/ III Encontro de formação de professores da Educação Básica, 2015, Campina Grande. Anais V ENID / UEPB. Campina Grande: Realize, 2015. v. 1., p. 00-00.

SILVA, T.T. O uso das novas tecnologias nas salas de aula de inglês no contexto da escola pública. 2014. Monografia (Aperfeiçoamento/Especialização em Fundamentos da educação e práticas pedagógicas) - Universidade Estadual da Paraíba.

WRIGHT, B.A. (2016) Transforming vocabulary learning with Quizlet. 2016. In: CLEMENTS, P. KRAUSE, A. BROWN, H. Transformation in language education. Tokyo: JALT. 436-440. Disponível em: http://jalt-publications.org/node/4/articles/6075- transforming-vocabulary-learning-quizlet Acesso: 31 Ago. 2018.

ZANCANARO, G.S. Uso assíncrono do aplicativo quizlet como apoio para a aprendizagem de inglês para estudantes do ensino médio. CIET:EnPED. 2018. Disponível em: <http://cietenped.ufscar.br/submissao/index.php/2018/article/view/634/620> Acesso em: 01 Set. 2018.

Published

2018-12-19

How to Cite

Franco, B. A. da R. . (2018). English language and technology: the use of Quizlet in the classroom . evista BTecLE, 2(2), 124–142. etrieved from https://revista.cbtecle.com.br/index.php/CBTecLE/article/view/148